In Vrouekeur van 4 Maart skryf Johan Myburg oor die musiek van die Romantiek. Die inligting hier onder is aanvullend tot dié rubriek
JOHAN MYBURG
Wat is 19de-eeuse Romantiek?
Die woord “romantiek” gryp terug na die Middeleeuse romans, epiese gedigte waarin die seges van ridders verhaal is. Dié helde was mense soos koning Arthur en Karel die Grote. Die verhale het gewoonlik gegaan oor goed wat vir die gewone mens fabelagtig en veral onbereikbaar was.
In die 19de eeu, en veral in Duitsland, het dié woord weer sy opwagting gemaak, maar toe as ? aanduiding van ? beweging teenoor die Klassieke voorstelling van die visuele kunste, poësie en musiek.
Luister hier na Martha Argerich se vertolking van Robert Schumann se agt Fantasiestücke, op. 12 (1837). Die opname is in 1976 gemaak.
Die agt dele is die intieme “Des Abends” (In die aand); die besonder vinnige “Aufschwung” (Opswaai); die tere “Warum” (Waarom) en die humoristiese “Grillen” (Grille). Daarna volg die evokatiewe “In der Nacht” (In die nag); die stadige “Fabel” (Fabel); die opgewekte “Traumes Wirren” (Droomverwarring) en ten slotte die opgewekte “Ende vom Lied” (Einde van die lied).
Luister hier na die Nederlandse sopraan Elly Ameling se vertolking van twee liedere van Franz Schubert: “Im Frühling” (In die lente), op. 101/1, D 882, en “Der Jüngling an der Quelle” (Die jong man by die fontein), D 300. Die begeleier is Jörg Demus. Die 82-jarige Ameling was een van die voorste vertolkers van Schubert-Lieder